Guardians of the Old World Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Crisis 2014

2 plaatsers

Ga naar beneden

Crisis 2014 Empty Crisis 2014

Bericht  The Question di nov 05, 2013 7:11 am

Heej Mensen,

Ben er vroeg bij weet het maar hebben we zin om volgend jaar op crisis weer een demo te geven?
Zoja zat te denken aan Warhammer Naval (warhammer met boten) uit de Generals Compendium we zaten eerst aan BFG te denken maar door het verdwijnen van de producten lijkt me dit niet meer zo handig/slim/leuk.
Wil vanaf januari volgend jaar hieraan beginnen wie heeft hier zin in lijkt het iets?
The Question
The Question
Admin
Admin

Aantal berichten : 690
Leeftijd : 35
Woonplaats : Berg aan de Maas
Registration date : 17-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Crisis 2014 Empty Re: Crisis 2014

Bericht  Artinam do nov 07, 2013 2:08 am

Klinkt tof, laten we het bij het eten bespreken Smile.
Artinam
Artinam
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 538
Leeftijd : 37
Woonplaats : Elsloo
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Crisis 2014 Empty Re: Crisis 2014

Bericht  The Question zo dec 22, 2013 2:41 pm

Tot nu toe is een Naval Battle besproken Jorgo zal binnekort mensen mailen die aangegeven hebben om mee te willen doen om een vergadering te plannen.

Mensen die al coole ideeen/materiaal/bouwtips vinden post ze hier Smile

Groetjes,

Jeroen.
The Question
The Question
Admin
Admin

Aantal berichten : 690
Leeftijd : 35
Woonplaats : Berg aan de Maas
Registration date : 17-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Crisis 2014 Empty Re: Crisis 2014

Bericht  Artinam ma dec 23, 2013 4:31 am

Coolste lijkt me een thema, dus 1 ras vs 1 ander ras (met misschien een boot die komt reenforcen). Het lieft met een groot contrast.

Als voorbeeld, Orcs met hun primitieve vlotjes met eventueel een Empire schip die ze overgenomen hebben.
Met ertegenover Empire of Dwergen,

Er zijn dan meerdere scenario's die je kan verzinnen. Bijvoorbeeld de Orcs vallen een buitenpost aan van de Dwergen of Empire (een haven).
terwijl er een Empire galjoen/Dwergen stoomschip de tafel als versterking opkomt. Dan heb je land battles in een haven, schepen die elkaar beschieten. En wat mij cool leek een dogfight tussen de Dwergen vliegtuigen die Ton heeft. Tegen orc bosses op Wyverns of eventueel die batriders (daar moeten we wel wat coole regels voor hebben).

Het alternatief speelt zich af in een gebied als de Carribean. Dan heb je dus dwergen/Empire die een schat opgraven met een boel savage Orcs die uit de bosjes springen met van die inheemse bootjes en/of een Orc piraten schip.

Maar goed, kan eigenlijk me elk ras, Bretonnia, High Elves zelfs Tomb Kings

Kwa regels zou ik echt skirmish achtige combat doen, misschien zelf met Mordheim regels (dus niet enorme unit, maar kleine groepen modellen misschien zelf met naam ofzo).
Dan heb je de cannonfodder en een paar 'helden' die het moeten doen.


Hier heb je denk ik het meeste contrast met de rassen
Artinam
Artinam
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 538
Leeftijd : 37
Woonplaats : Elsloo
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Crisis 2014 Empty Re: Crisis 2014

Bericht  The Question ma dec 23, 2013 1:01 pm

Ik zou tevens eerst de regels met de boten doen air is leuk voor erbij maar zou de naval rules eerst goed hebben voor air erbij te pakken.
Wilde zelf eigenlijk zombie pirates boot maken.

Groetjes,

Jeroen.
The Question
The Question
Admin
Admin

Aantal berichten : 690
Leeftijd : 35
Woonplaats : Berg aan de Maas
Registration date : 17-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Crisis 2014 Empty Re: Crisis 2014

Bericht  The Question ma maa 24, 2014 5:19 am

Na de 1e battle met Ton misschien een idee om magic movement van boten te doen als volgt:
Magic Roll (2d6)

-1-2= +1 movement
-3-4= +2 movement
-5-6= +3 movement
-7-8= +4 movement
-9-10= +5 movement
-11-12= +6 movement

Ook de wizard op magical boats een spreuk geven van op een 5+ D3 inch movement voor de boot?

Groetjes,

Jeroen.
The Question
The Question
Admin
Admin

Aantal berichten : 690
Leeftijd : 35
Woonplaats : Berg aan de Maas
Registration date : 17-06-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Crisis 2014 Empty Re: Crisis 2014

Bericht  Artinam ma maa 24, 2014 5:52 am

Mocht ik nog een schip mogen maken had ik het volgende in gedachten.
Het is vooral een ideeetje. Kan ook voor jullie man-o-war regels erbij halen Smile.

Bretonnian Bucanneers.

-Bewapend met Trebuchet (4 man crew nodig)
-Crew bewapend met handweapons en bucklers (telt als schild in closecombat maar geen save vs shooting) optie tot Bowmen crew, bewapend met longsbows. Misschien BS en WS 3, dit zijn geen Peasant Levies wel lage leadership voor deze boot.
-2 leiders: Yeomen Warden (zeg maar first mate, een peasant die tussen de Knight en de bemanning staat met dezelfde stats als een yeomen warden).
2de is een Knight of the Realm champion (met toegang tot Knight gear), als we met heroes spelen is het een Paladin. Geen magical items (items kunnen van de boot vallen) behalve misschien common items voor de generaal, geen aparte vows buiten Knights Vow (Questing Knights zoeken monsters op het land, Grail Knights idem wel opties voor special characters Wink ).

Finest Sailers of the old World (Oude Man-o-war regels die ik probeer aan te passen naar dit spel).

Upgrade mogelijkheden:
-Bowmen towers (x aantal bowmen als crew met longbows).
-Trebuchet vervangen met normaal cannon
-Shrine of the Lady, als je geen cannon upgrade hebt geeft de shrine de boot en de Knightly captain (niet de crew dus!) de Blessing of the Lady. Zelfde regels gelden als op land (voor het verliezen).

-----
In een vloot moeten de Bretonnian een schip upgraden met de colours of the fleet (BSB regels), geeft bonussen en penalties als dit boot dood gaat.
Artinam
Artinam
Chapter Master
Chapter Master

Aantal berichten : 538
Leeftijd : 37
Woonplaats : Elsloo
Registration date : 16-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Crisis 2014 Empty Re: Crisis 2014

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum